BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, October 24, 2010

Motto Sekolah

MOTTO SEKOLAH

Berilmu

Bermaksud segala jenis pengatahuan dan kepandaian dunia serta akhirat. Setiap pelajar diwajibkan menuntut dan mengamal ilmu yang dipelajari di sekolah atau peringkat lebih tinggi. Ilmu itu haruslah bersifat sepanjang hayat dalam menjamin melahirkan insane yang berilmu untuk membentuk individu yang intelek dan berdaya fikir tinggi selaras dengan matlamat wawasan 2020.

Berbakti

Bermaksud member sumbangan tenaga, moral dan material di smaping memiliki sifat saying, setia dan berbudi demi kemajuan Agama, Bangsa dan Negara. Bakti yang dicurahkan hendaklah berterusan, bukan sahaja di peringkat persekolahan malah hingga akhir hayat.

Berjasa

Bermaksud membuat baik sesame manusia serta mencurahkan bakti untuk pembangunan bangsa dan Negara. Setiap individu perlu sepanjang masa berbuat baik, tolong menolong, bersifat prihatin dan memiliki kasih sayang terhadap agama, Bangsa, dan Negara. Nilai-nilai murni ini perlu untuk melahirkan insan yang bertanggungjawap dan sanggup berkorban demi pembangunan Agama, Bangsa, dan Negara.

0 comments: